Årsmötet och avklarat och förening delas | Sverigedemokraterna Borgholm

Årsmötet och avklarat och förening delas

Under söndagen samlades drygt 40 medlemmar för sedvanliga årsmötesförhandlingar då Sverigedemokraterna på Öland hade sitt årsmöte. Sedan tidigare ingår både Borgholm och Mörbylånga i en gemensam kommunförening för Öland, men till mötet fanns ett förslag om att dela kommunföreningen. Detta förslag bifölls och därmed bildades en förening för Borgholm samt Mörbylånga och där en styrelse valdes för respektive förening.

För Sverigedemokraterna i Borgholm valdes Liselott Hovdegård till ordförande och för Sverigedemokraterna i Mörbylånga blev det Jessica Hellman som valdes till ordförande.

– Vi har växt otroligt mycket under den gångna mandatperioden och det var verkligen dags att dela kommunföreningen för att kunna växla upp det arbetet, säger Jessica Hellman som valts till ordförande för Sverigedemokraterna Mörbylånga

– Det är en mycket god stämning i föreningen och detta steg tror jag kommer att bidra till att underlätta för att ytterligare stärka förtroendet lokalt, säger Liselott Hovdegård som valts till ordförande för Sverigedemokraterna Borgholm

På bilden är det Liselott Hovdegård till vänster och Jessica Hellman till höger.