Böda marknad | Sverigedemokraterna Borgholm

Böda marknad

Dag 1. Vi fick väl inte den bästa marknadsplatsen men god nog. Vår placering var mitt emot socialdemokraterna. Det var kul att se att vi hade minst lika många besök som de hade. Vi hade trevliga samtal med dem under dagens gång. De bytte personal var anan timme medans vi var samma under hela dagen men vi var då fler. En trevlig och glad stämning rådde under hela dagen. Många, många sverigevänner besökte oss vilket var fantastiskt. Positivt alla hoppas på att förändringen kommer.

Vi som deltog dag ett var: Liselott, Carl, Eric och Anne

Dag 2. Om vi tyckte att det var kallt och blåsigt dag 1 så bjöd dag två på mycket hårdare blåst. Redan på morgonen packade hälften av de som fanns närmast oss ihop, de menade att det inte var möjligt. Nåja vi lyckades med att placera en husbil bakom oss så att vi satt i lä men ingen hittade ner till oss då det var tomt runt oss, men vi sverigedemokrater ger inte upp så lätt.  Halv ett fick vi byta plats till en där folk passerade förbi. Vilket lyft 5 nu fick vi besök igen. Fortfarande en glad och trevlig stämning. Eva  böd på kaffe och Sverigekakor (gulblå) som hon ba flera hade besökt oss, nu kändes det som det brukade katlad  och till detta den sedvanliga röda melonen som vi brukar ha + kola.

Vi som deltog dag 2 var Eva, Lars, Liselott Eric, Anne och på eftermiddagen Jan.

Ett stort tack till alla er som besökte oss vi hoppas på att få se er åter.

Vårt nästa deltagande kommer att vara Borgholmdagarna den 25 och 26 juli och vår placering är på torget. Väl mött då

Vid pennan: Anne