Medlemsmöte på Kalmar slott | Sverigedemokraterna Borgholm

Medlemsmöte på Kalmar slott

KalmarSlott

Under söndagen så arrangerade distriktet ett välbesökt medlemsmöte i Kalmar på Kalmar slott. Till mötet så var vår partiledare, Jimmie Åkesson, inbjuden gäst och närmare 150 medlemmar med sympatisörer hade styrt kosan till Kalmar för att närvara.

Vår distriktsordförande Mattias Bäckström Johansson hälsade först alla välkomna. Eftersom vi besökte så anrika lokaler så kom en av slottets guider, Jannica upp och höll en kort historisk berättelse om Kalmar slott. Ett mycket uppskattat inslag!

Vår säkerhetschef Bengt Malmberg presenterade sig därefter och berättade lite om sin funktion inom partiet. Många av våra medlemmar kommer säkert att komma i kontakt med Bengt Malmberg under det kommande supervalåret.

Sedan var det dags att lämna över scenen till vår partiledare Jimmie Åkesson, applåderna ville inte ta slut innan han ens haft chansen att säga något. Det visar på hur omåttligt populär Jimmie Åkesson är bland partiets medlemmar.

JimmieÅkessonJimmie fokuserade stora delar av sitt anförande på det kommande supervalåret och vilka utmaningar vi står inför men han informerade också om att vi nu även nått 11000 medlemmar. Det innebär att vi fått ca 1000 nya medlemmar sedan Jimmies sommartal i Sölvesborg i slutet av augusti. Vi är alltså upp i en takt av 6000 nya medlemmar per år. Fantastiskt!

Givetvis berörde även Jimmie situationen i riksdagen sedan vårt inträde i riksdagen med diverse liknelser och kommentarer som lockade till flera skratt men som samtidigt visar på vilken nivå de övriga sju partierna i riksdagen befinner sig.

Målsättningen i nästa års val är att skaffa oss så stort politiskt inflyttande som möjligt för att kunna påverka.

Medlemsmötet avslutades med att Jimmies sålde sin bok Satis Polito och signerade den. Kön blev snabbt väldigt lång och många kunde vända hemåt med en signerad bok.

Ett stort tack till alla som medverkat till en väldigt lyckad dag och inte minst till Kalmar slott för den service vi fått.